2015-04-25

GameJam

Praeitą savaitgalį trečią kartą dalyvavau GameJam. Ta proga šis įrašas apie GameJam renginius ir apie tai kaip man juose sekėsi.


Apie GameJam

Tiem, kas dar nežino kas yra GameJam, pagal Wikipedia - tai žaidimų kūrėjų susibūrimai, dažniausiai trunkantys 24-72 val, per kuriuos komandos sukuria po žaidimą (dažniausiai kompiuterinį).

Kaip ir pirmus du kartus atėjau vienas ir turėjau susirasti sau komandą. Teoriškai GameJam'uose komanda nebūtina - pradžioje renginio vedėjai organizuoja vienokiu ar kitokiu būdu suskirstymą į komandas. Todėl teoriškai kiekviename GameJam'e tu gauni galimybę susipažinti su naujais įdomiais žaidimų kūrėjais.

O žmonės į šį renginį susirenka tikrai įvairiausi - nuo moksleivių, kurie neseniai pradėjo mokytis programuoti, įvairaus plauko dizainerių, kurie nori palavinti savo virtualų teptuką iki trokštančių iššūkių programavimo vilkų ir šiaip žmonių mėgstančių žaidimus. Tai reiškia, kad eiti į GameJam netrukdo vidiniai nusistatymai, kad esi per daug žalias tam tikroje srityje arba kad neturi originalių idėjų.

Kaip jau rašiau, teoriškai dalyvauti nereikia turėti draugų bendraminčių, kurie eitų kartu, bet taip jau yra, kad praktiškai 80%+ žmonių ateina į renginį jau su komanda. Gal ir grasinantis šis faktas žmonėms, kuriems nepavyksta draugų įkalbėti dalyvauti kartu, bet renginio organizatoriai visada noriai padeda surinkti pilnas komandas ir taip visi dalyviai komandose gali pradėti tartis ką jie bandys sukurti per savaitgalį.



Pradžia

Tam, kad idėją žaidimui būtų lengviau sugalvoti ir kad dalyvaujančių komandų žaidimai būtų bent kiek panašūs vieni į kitus, būna paskelbiama tema. Tiesa, tema dažniausiai nėra labai tiksli, t.y. kūrybiškai galvojant, galima vos ne bet kokį žaidimą pritaikyti tai temai. Konkrečiai mano dalyvautuose GameJam'uose temos buvo "2D puzzle game", "Ką mes darysime dabar?" ir "Deviacija - veikimas ne pagal sistemą".


Oficialiame GameJam renginy (tame kuris vyksta kasmet visame pasaulyje vienu metu, Global Game Jam®) idėjos galvojimas buvo apibrėžtas paprastom taisyklėm - susigrupuoti po ~10 žmonių, brainstorminti ir pateikti po kelias idėjas iš grupelės visiems.



Kūrimas

Vėliau vyksta pagrindinė dalis - pats žaidimo kūrimas. Mano pasakojime tai bus iš programuotojo pusės, bet spėju tai galioja visoms komandos rolėms.

Pradžia būna sunkiausia ir kartu labiausiai atvira. T.y. turi tusčią folderį ir turi iš to padaryti kažką veikiančio ir įdomaus kitiems. Man dalyvaujant komanda rinkosi Unity žaidimų kūrimo įrankį, kaip ir dauguma kitų dalyvių. Teko susipažinti su Unity nuo 0, bet pirmam GameJam mano komandoje buvo programuotojas, kuris turi daug patirties su Unity, dėl to gan sklandžiai supratau visus Unity pagrindus.

Toliau vyksta darbų skirstymas ir susiplanavimas kaip ir kas ką darys. Ir tada jau kuriama. Apie patį kūrimą galima rašyti atskirą tekstą, todėl tiesiog pasakysiu, kad svarbiau ne tai kiek komanda moka gerai kurti, o tai kaip gerai tą kūrinį pateiks.



Pristatymas

Pats pateikimas vyksta pasakojimu ir rodymu, kaip žaidimas veikia. Įprasta, kad dauguma komandų sukuria "veikiantį" žaidimą, t.y. žaisti galima, bet dažniausiai būna daug neišbaigtų vietų. Pristačius žaidimus, jie įvertinami ir komandoms skiriami prizai. Standartiškai rėmėjai dovanoja arba savo įrenginius arba licencijas.

Kažką materialaus laimėjau tik trečiame GameJam'e, bet tai nereiškia, kad mano laikas buvo praleistas veltui, net jeigu ir tie sukurti žaidimai būtų išgaravę po renginio. Man pasisekė komandose turėt žiauriai linksmus ir įdomius žmones. Ir su kuriais kuriant, net kitiems gal neįdomiai atrodantį žaidimą buvo taip smagu, kad dabar lauksiu bet kokio sekančio GameJam'o.

Sukurti žaidimai

Intergalactic Express (Live Mobile Game Jam 2014)

Komanda: Justas Kučinskas, Adomas Vasiliauskas, Juozas Kasiliauskas, Šarūnas Mackonis, Konstantin Junovič ir Povilas Galčius
Tema: 2D puzzle game

Žaidime valdomas muitininkas, kuris pagal aprašymą turi vienaip ar kitaip nusikaltusius ateivius suimti, panaudodamas teleportacijos spindulį. Per 24 valandas spėjom sukurti visą žaidimo varikliuką ir kelis levelius.

Žaidimą galima pabandyti ant Android'o, bet jį galima padaryti paleidžiamą ir ant kitokių įrenginių.


Tale of Two Strangers (Global Game Jam 2015)

Komanda: Mantas Damijonaitis, Linas Balčiūnas, Petras Malinauskas, Domantas, Aistė Dringelytė, Andrius Berzinskas, Oleg Zabalujev, Nele Zabalujeva, Povilas Galčius
Tema: What do we do now?

Žaidimas prasideda, kai du žaidėjai prisijungia vienas prie kito ir atsiranda neaiškiame pasaulyje. Matomas dialogas, kai jie kalba vienas su kitu ir galiausiai paklausia - "Taigi ką mes dabar darysime?". Kiekvieną kartą prisijungus žaidėjas gauna skirtingą galią - pvz. eiti kiaurai dūmines sienas, padidėti, du kartus pašokti arba vaikščioti lubomis ir t.t.

Per 48 valandas spėjome sukurti pagrindinius žaidimo elementus, animacijas ir pirmus du lygius. Galima pasibandyti šitame puslapyje atsidarius ant dviejų langų arba ant dviejų kompiuterių tame pačiame tinkle.



Šturmas (MIDI 2015 Game Jam)

Komanda: Justas Kučinskas, Aistė Abaravičiūtė, Mantas Mierkis, Povilas Galčius
Tema: Deviacija: Veikimas ne pagal sistemą

Žaidimas yra Tower Defence tipo - t.y. reikia apsiginti nuo puolančios armijos savo pilį. Kadangi tema yra veikimas ne pagal sistemą, tai šiame žaidime žaidėjas nevaldo nei puolimo pusės, nei tų kurie ginasi. Žaidėjas turi dievo galias ir gale deginti medžius, sukelti mažą žemės drebėjimą arba nupūsti barikadas.

Per 24 valandas įgyvendinta pagrindinė žaidimo dalis, pirmas lygis ir pagrindinės žaidimo mechanikos.

Žaidimą galima pabandyti ant Android'o, bet jį galima padaryti paleidžiamą ir ant kitokių įrenginių.

Ritual Arena (Global Game Jam 2016)

Komanda: Karolis Grigaliūnas, Vitarė Vaišnoraitė, Renatas Zaicevas, Povilas Galčius
Tema: Ritualas

Žaidžiama už veikėją dešinėje pusėje. Žaidime reikia iš kelių skirtingų elementų sudaryti ritualą, kuris sumažina tavo arba priešininko gyvybės.

Per 48 valandas padarėme žaidimą veikiantį, galima netgi laimėti arba pralaimėti, įdėjome virš 5 skirtingų ritualų ir padarėm paprasčiausią veikima.

Žaidimas skirtas mobiliems įrenginiams, galite parsisiųsti Android .apk čia, prie pavadinimo nuoroda į WebGL versiją, kuri skirta modernioms naršyklėms (kraunasi kelias minutes, turėkite kantrybės).

Sociable